01
nov
kr. 50,00
Artiklen er et bud på et læringsbegreb i forhold til børn, hvis sprog er præget af fonologiske mangler. Ideen er at bruge grundlaget fra situeret læring for herigennem at skabe forandringer for barnet ved at give barnet en mulighed for at være iagttagende og gennem deltagelse at opnå mestring af en mere korrekt fonologi. Tænkningen er ikke mindst rettet mod logopædens vejledning til de voksne omkring børn med lette fonologiske mangler. Artiklen omhandler centrale begreber i den perifere legitime deltagelse, det sprogsyn og det læringsbegreb, der ligger til grund og sandsynliggør, at ideen kan ses ind i en inkluderende praksis.
Hent artiklen for at lære mere.
Artiklen er skrevet Ida Marie Holm i marts 2013.
Kategorier: Artikel, Fonologi, Ukategoriseret
01
nov
05
feb
Audiologopædisk Forening, Faglig klub for ledende logopæder og Logopædisk Forum inviterer hermed til en spændende temadag om børnelogopædisk praksis i kommunerne.
Dagen vil bl.a. indeholde oplæg om "Diagnoser i vor tid" med oplægsholder Jørn Nielsen, aut psykolog og ph.d - og oplægget "DLD som ny virkelighed i PPR - hvad stiller vi op?" med Trine Printz og Marit C. Clausen, begge cand. mag i audiologopædi og ph.d.