Vurdering af tosprogede småbørns andetsprogstilegngelse
kr. 0,00
Artiklen er udgivet i juni 2007 og er skrevet af Lisbeth Elnegaard.
Artiklens forfatter er konstitueret tale-hørekonsulent i Odense Kommune og medforfatter til sprogvurderingsmaterialet »På spring til dansk«. Spørgsmålene i indledningen er tænkt som en guide til artiklens indholdsside, der vedrører dels L2-beherskelse dels pædagogiske og børnelogopædiske undersøgelsestemaer i relation til L2-tilegnelse.
Det overordnede formål har været at foreslå rationalet fra »På spring til dansk« anvendt i logopædisk undersøgelsesmetodik i forbindelse med afdækning af evt. sprogvanskeligheder hos tosprogede småbørn. Undersøgelsestemaerne bevæger sig således fra det almene til det specialpædagogiske felt, og der efterspørges afslutningsvis gyldige undersøgelsesmetoder til diagnosticering af specifikke sprogvanskeligheder hos tosprogede småbørn.
Kategorier: Artikel, Bilingualisme