Forskellige typer af sprogvanskeligheder?

kr. 50,00

“Denne artikel kaster et blik på forskellige typer af sprogvanskeligheder og fokuserer på de lærings- og bearbejdningsforskelligheder, der er knyttet til interventionsformer rettet mod børnene. Skal de være de samme eller fundamentalt forskellige? Undervejs vil vi argumentere for, at audiologopædisk intervention ligeledes bør have et udviklingsperspektiv på barnets sprogtilegnelsesproces og således fokusere på det dynamiske samspil mellem sprog og kognition for at kunne understøtte de grundlæggende processer, der driver barnets (sprog)læring frem. De specifikke skel er centrale, for at den audiologopædiske praksis bedst muligt tilgodeser og tager højde for disse børns forskelligheder i forhold til planlægning af interventionsmuligheder- og tilbud.”

Læs resten af artiklen for at lære mere.

Artiklen er skrevet af af Pia Thomsen og Annette Esbensen og udgivet i juni 2013.

Kategorier: Artikel, Praksisfortællinger og -inspiration, Projekter, Sprogtilegnelse og -vanskeligheder